ورزش

نمی‌توانیم با کشتی‌گیران جوان مذاکره کنیم/ فدراسیون برخورد کند

نمی‌توانیم با کشتی‌گیران جوان مذاکره کنیم/ فدراسیون برخورد کند

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک پاریس گفت: تیم ملی کشتی آزاد مدت‌هاست که برای حضور قدرتمند در میدان المپیک تمرین کرده و امیدوارم در این مسابقه مهم به بهترین نتیجه ممکن برسد. المپیک با همه مسابقات متفاوت است و سطح رقابت بسیار بالاست. ما از جزئیات تمرینی کشتی‌گیران اطلاعی نداریم اما همه آن‌ها خیلی خوب ساخته و پرداخته شدند در این رابطه هم کادر فنی بهتر از هر کس دیگر می‌تواند در مورد شرایط کشتی‌گیران صحبت کند.

وی تأکید کرد: ما تنها می‌توانیم برای کشتی‌گیران آرزوی موفقیت داشته باشیم تا با بهترین شرایط وارد مسابقات شوند. همگی قابل افتخار و احترام در اوزان خودشان هستند و شانس کسب مدال دارند. امیدوارم با بهترین شرایط روحی و جسمانی به المپیک راه پیدا کنند و برای ایران افتخارآفرین باشند.

کارشناس کشتی آزاد با اشاره به حضور یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا دو کشتی‌گیر تهرانی در مسابقات المپیک اظهارداشت: امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی دو کشتی‌گیر تهرانی در مسابقات المپیک هستند که خدا را شکر با کار بزرگی که فدراسیون کشتی انجام داد انگیزه این دو کشتی‌گیر خیلی زیاد شد. فدراسیون قبل از مسابقات انتخابی به همه کشتی‌گیران گفته بود در صورتی که سهمیه کسب کنند به المپیک راه پیدا می‌کنند که خدا را شکر همین موضوع خیلی به این دو کشتی‌گیر انگیزه داد. یونس امامی از کشتی‌گیران خوب این وزن است که از تجربه لازم هم برخوردار است.

وی عنوان کرد: امیدوارم هر دو کشتی‌گیر جواب اعتماد فدراسیون و اعضای کادر فنی را بدهند و عملکرد قابل قبولی داشته باشند. در وزن ۹۷ کیلوگرم در سال‌های قبل علیرضا حیدری مدال‌آوری کرده و ما کشتی‌گیر دیگری نداشتیم. امیدوارم آذرپیرا بتواند این خلأ را پر کند و در این المپیک طلسم شکنی کند. هر دو کشتی‌گیر تهرانی که در این مسابقات حضور دارند از شرایط آرمانی و بدنی خوبی برخوردار هستند و امیدوارم با هماهنگی با کادر فنی کم اشتباه ظاهر شوند و بهترین نتیجه را کسب کنند که لیاقت آن را هم دارند.

وی که هدایت تیم معینی پور را در لیگ برتر برعهده دارد، در مورد شرایط این تیم گفت: من حدوداً یک ماه پیش مسئولیت این تیم را برعهده گرفتم و تاکنون ۱۰ کشتی‌گیر هم جذب کردیم. زمانی که این مسئولیت به من سپرده شد اولین موضوعی که به همه گفتم این بود که فعلاً با توجه به پیش رو بودن المپیک، به کشتی‌گیران المپیکی کاری نداشته باشیم و با آن‌ها برای حضور در لیگ مذاکره نکنیم.

رضایی تأکید کرد: به هر حال میدان المپیک پیش روی این کشتی‌گیران است و نباید تمرکزشان بهم بخورد. اگر تیمی هم با ملی‌پوشان المپیکی برای حضور در لیگ مذاکره کرده کار حرفه‌ای انجام نداده است. این موضوع برای کشتی‌گیران ممکن است تنش ایجاد کند و ذهنشان را بهم بریزد.

سرمربی تیم معینی پور در لیگ برتر کشتی عنوان کرد: عدم مذاکره با ملی‌پوشان المپیکی یک کار درست و اخلاقی بود؛ اما متأسفانه الان به کشتی‌گیران جوان هم اعلام شده که نباید با تیم‌های لیگ برتری مذاکره کنند و این حرکت هم زیبنده نیست. گویا سرمربی تیم ملی جوانان به کشتی‌گیران گفته است هیچ کس حق ندارد با تیم‌های دیگر مذاکره کند؛ این موضوع اصلاً درست نیست و به نوعی سو استفاده از شرایطی است که در آن حضور دارد. من امیدوارم فدراسیون و سازمان لیگ یک برخورد منطقی با آن داشته باشد.

وی گفت: مگر چند کشتی‌گیر وجود دارد که ما با آن‌ها قرارداد ببندیم؟! این شرایط نابرابر است و اصلاً قشنگ نیست. من سال‌ها در رده‌های سنی مختلف به عنوان سرمربی و مدیر تیم‌های ملی بودم و در لیگ شرکت نکردم تا از این موضوعات دور باشم. به هر حال هر کسی با توجه به مسئولیتی که قبول می‌کند یا باید به فکر مسئولیتش باشد یا در لیگ تیم‌داری کند. اگر هم در لیگ تیم‌داری می‌کند باید جوانمردانه باشد.

رضایی با اشاره به عدم قراردادهای شفاف در لیگ کشتی گفت: در تیم ما همه قراردادها شفاف است و همان مبلغی که از اول گفته شده طبق آن قرارداد می‌بندیم. خوشبختانه تیم ما تا به حال به همه تعهداتش هم عمل کرده است و پیش پرداخت‌ها هم پرداخت شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا